Het heiligverklaringsproces van Carlo Acutis is officieel begonnen! Lees hier verder.

Carlo wordt Heilig!

Het Leven van Carlo Acutis

Carlo Acutis werd geboren op 3 mei 1991 in Londen en verhuisde op jonge leeftijd naar Milaan. Al vroeg toonde hij een diepe liefde voor het katholieke geloof, wat zelfs zijn moeder inspireerde om haar geloof te verdiepen. Op 11-jarige leeftijd begon hij een website die Eucharistische wonderen van over de hele wereld catalogiseerde.

Carlo was bekend om zijn vriendelijkheid en vrijgevigheid, vooral richting daklozen. Hij noemde de Eucharistie “mijn snelweg naar de hemel”. In 2006 werd bij hem leukemie vastgesteld, maar ondanks zijn ziekte bleef hij zijn geloof belijden en anderen inspireren. Carlo overleed op 15-jarige leeftijd op 12 oktober 2006.

Zaligverklaring en Heiligverklaring

In 2013 begon het proces van zijn zaligverklaring. Op 10 oktober 2020 werd Carlo door paus Franciscus zalig verklaard en hij staat bekend als de “patroonheilige van het internet”. Met enorme vreugde kondigen wij aan dat op 23 mei 2024 het heiligverklaringsproces voor Carlo Acutis is begonnen! Zijn zaligverklaring was al een prachtige mijlpaal, en nu staan we aan het begin van zijn heiligverklaringsproces. Bekijk de vertaling van het bericht van het Vaticaan.

Onze Missie

Stichting Acutis heeft als doel om de liefde voor de Eucharistie in Nederland nieuw leven in te blazen, middels goed ondernemerschap en een moderne aanpak. Wij richten ons op (1) evangelisatie, (2) catechese en (3) het aanbieden van nieuwe tools om ons doel te bereiken. Vernoemd naar de zalige Carlo Acutis, volgt Stichting Acutis zijn inspirerende voorbeeld in de verkondiging van de Eucharistie.
Wil jij helpen om het werk van Carlo door te zetten in Nederland en Vlaanderen?

De Zalige Carlo Acutis komt ons bezoeken!

Van 21 t/m 27 Juli 2024 komt Pater Marco Gaballo uit Assisi met een relikwie van het hart van Carlo verschillende plaatsen in Nederland, België en Duitsland bezoeken. Zie deze link voor meer informatie

Wil je onze projecten steunen?
Klik dan de knop hieronder.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Vul onderstaand formulier in en we sturen jou de maandelijkse nieuwsbrief per mail toe!

"*" geeft vereiste velden aan

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA. Het Google Privacybeleid en de Google Servicevoorwaarden zijn van toepassing.