Het heiligverklaringsproces van Carlo Acutis is officieel begonnen! Lees hier verder.

Promulgatie van Decreten van het Dicasterium voor de Heiligverklaringen, 23.05.2024

Tijdens de audiëntie verleend aan Zijne Eminentie Kardinaal Marcello Semeraro, Prefect van het Dicasterium voor de Heiligverklaringen, heeft de Heilige Vader hetzelfde Dicasterium gemachtigd de volgende Decreten te promulgeren:

• het wonder toegeschreven aan de voorspraak van de Zalige Giuseppe Allamano, Priester en Stichter van het Instituut van de Missies van de Consolata; geboren te Castelnuovo Don Bosco (Italië) op 21 januari 1851 en overleden te Turijn (Italië) op 16 februari 1926;
  • het wonder toegeschreven aan de voorspraak van de Zalige Carlo Acutis, Lekengelovige; geboren op 3 mei 1991 te Londen (Engeland) en overleden op 12 oktober 2006 te Monza (Italië);
  • het wonder toegeschreven aan de voorspraak van de Eerbiedwaardige Dienaar Gods Giovanni Merlini, Priester en Generaal Overste van de Congregatie van de Missionarissen van het Kostbaar Bloed; geboren te Spoleto (Italië) op 28 augustus 1795 en overleden te Rome (Italië) op 12 januari 1873;
  • het martelaarschap van de Dienaar Gods Stanislao Kostka Streich, Diocesaan Priester; geboren op 27 augustus 1902 te Bydgoszcz (Polen) en vermoord uit haat tegen het geloof op 27 februari 1938 te Luboń (Polen);
  • het martelaarschap van de Dienares Gods Maria Maddalena Bódi, Lekengelovige; geboren op 8 augustus 1921 te Szgliget (Hongarije) en vermoord uit haat tegen het geloof op 23 maart 1945 te Litér (Hongarije);
  • de heroïsche deugden van de Dienaar Gods Guglielmo Gattiani (in de wereld: Oscar), Professer Priester van de Orde van de Kapucijner Minderbroeders; geboren op 11 november 1914 te Badi, een gehucht van de gemeente Castel di Casio (Bologna), en overleden te Faenza (Italië) op 15 december 1999;
  • de heroïsche deugden van de Dienaar Gods Ismaele Molinero Novillo, genaamd Ismael de Tomelloso, Lekengelovige; geboren op 1 mei 1917 te Tomelloso (Spanje) en overleden te Zaragoza (Spanje) op 5 mei 1938;
  • de heroïsche deugden van de Dienaar Gods Enrico Medi, Lekengelovige; geboren op 26 april 1911 te Porto Recanati (Italië) en overleden te Rome (Italië) op 26 mei 1974.

De Heilige Vader heeft bovendien de gunstige stemmen van de Gewone Sessie van de Kardinalen en Bisschoppen goedgekeurd voor de heiligverklaring van de Zaligen Emanuele Ruiz en 7 Metgezellen, van de Orde van de Minderbroeders, en Francesco, Abdel Mooti en Raffaele Massabki, Lekengelovigen, vermoord uit haat tegen het geloof te Damascus (Syrië) tussen 9 en 10 juli 1860, en heeft besloten een Consistorie bijeen te roepen, die ook betrekking zal hebben op de heiligverklaring van de Zaligen Giuseppe Allamano, Marie-Léonie Paradis, Elena Guerra en Carlo Acutis.